Ako zlepšiť veslovanie

Buďme úprimní. Veslovanie je veľkou súčasťou crossfitu.

Doteraz sme sa zameriavali na to, ako robiť najefektívnejšie rôzne cviky v crossfite , teraz je čas pozrieť sa na veslovanie rovnakým spôsobom.
Pri vykonávaní veslovania máme na výber dva spôsoby vykonávania. Prvý spôsob je takzvaná škola puristických veslárov,ktorá nás chce naučiť všetky prínosy a tradície veslovania. Druhý spôsob je štýl crossfitu, kde si ľudia vymysleli svoj vlastný štýl.
Asi čakáš, že Ti poviem, ktorý spôsob je účinnejší. Pravdou je, že prospech môžeš mať z oboch spôsobov.

Je ľahké sadnúť za veslo a makať až kým sa Ti nebude chcieť zvracať. Ak sa chcete naučiť šetriť energiu a zlepšiť techniku, tak vyskúšajte toto:
Veslovanie s pokrčenými rukami:

Nesprávne -Veslár začína fázu „Ťahu“ ramenami namiesto odrazu nohami.
Správne-Fáza „Ťahu“ sa začína odrazom nohami, chrbát je vzpriamený, ruky sú vystreté a uvoľnené

 
Lakte od tela:

Nesprávne-Veslár má pri dotiahnutí lakte od tela.

Správne-Madlo sa pritiahne k trupu. Zápästia sú vo vodorovnej polohe a lakte sa posunú pozdĺž trupu dozadu

 
Ohnuté zápästia:

Nesprávne-Niektorí veslári ohýbajú zápästia počas rôznych fáz veslovania – „Začiatku“, „Ťahu“, „Dotiahnutia“.

Správne-Veslujte vždy s rovnými zápästiami.

 

Priveľký predklon:

Nesprávne-Trup sa natiahne príliš dopredu. Spodné končatiny už nie sú vo vertikálnej polohe. Hlava a plecia poklesnú smerom k nohám. Trup nie je v správnej pozícii pre fázu „Ťahu“.

Správne-Spodné končatiny sú vo vertikálnej polohe. Trup je pritiahnutý k nohám. Ramená sú vystreté a uvoľnené, trup zľahka naklonený dopredu.

 

Pritiahnutie sa k madlu trupom:

Nesprávne-Pri „Dotiahnutí“ sa veslár pritiahne k madlu, namiesto toho, aby si madlo pritiahol k telu.

Správne-Pri „Dotiahnutí“ sa veslár zľahka zakloní, nohy má natiahnuté a madlo si pritiahne k telu, pričom horná časť trupu slúži ako opora.

 

Telo je príliš napäté. Úchop madla je príliš pevný:

Nesprávne-Zuby sú zaťaté, plecia ohnuté a veslár drží madlo príliš pevne.

Správne-UVOĽNITE SA! Uvoľnite plecia, zuby a sánku. Madlo držte ZĽAHKA.

 

Prílišné pritiahnutie madla a priveľký záklon:

Nesprávne-Pri dokončení ťahu veslár pritiahne k sebe madlo príliš vysoko a priveľmi sa zakloní.

Správne-Pritiahnite madlo k telu. Zápästia by mali byť rovné a lakte vzadu vedľa tela, predlaktia by mali byť v horizontálnej polohe.

 

Kolená sa zohnú priskoro:

Nesprávne-Pri návrate sa veslár posunie dopredu skôr než sa madlo dostane pred kolená. Potom si buď udrie ruky o kolená alebo nadvihne ruky, aby sa kolien nedotkol.

Správne-Zapamätajte si poradie – ruky, telo, posun. POTOM keď sú ramená natiahnuté a telo sa nahlo dopredu, posuniete sa dopredu,
pričom si zachovávate rovnakú pozíciu ramien a trupu.