Bosu

BOSU je moderná balančné podložka, ktorá v súčasnosti právom patrí k najobľúbenejším cvičebným pomôckam.
Dá sa využívať ako k rýchlym (bosu body, bosu cardio, bosu mix, aerobik bosu a ďalšie), tak i k rôznym pomalým formám cvičebných lekcií (bosu core, bosu pilates, bosu joga a ďalšie).

BOSU má svoj pôvod v rehabilitácii, dá sa však využiť pre širokú škálu cvičení pre ženy i mužov všetkých vekových kategórií i rôzneho stupňa kondície. Cvičenie na BOSU je veľmi zábavné, pestré a vhodné naozaj pre každého.
AKO BOSU VYZERÁ A AKÉ MÁ ÚČINKY
Bosu vyzerá ako polovica Fitlopty. Z jednej strany je pevná rovná plocha a z druhej strany pružná kupola.
Názov tejto pomôcky vznikol zo skratky “both sides up = obe strany nahor”. Môžeme ju teda používať ako plochou stranou nahor, tak dole pre rôzne druhy balančných cvičení. Vďaka svojmu vzhľadu a vlastnostiam má BOSU všestranné využitie.

 
Cvičenie na BOSU pozitívne pôsobí na:
– Svalovú silu
– Rovnováhu a koordináciu
– Kardiovaskulárne zdatnosť
– Svaly hlbokého stabilizačného systému
– Uvoľnenie a relaxáciu svalov a kĺbov

 
PRE KOHO JE CVIČENIE NA BOSU VHODNÉ?
Cvičenie na BOSU nie je jednoduché, ale je veľmi účinné. Pod vedením vyškoleného inštruktora, ktorý dbá na správne prevedenie cviku a všetko správne vysvetlí, môže na bosu cvičiť v podstate každý.
Cvičenie môžeme kombinovať aj s ďalším náčiním (činky, lopty …) a vďaka veľkej variabilite cvikov je túto
pomôcku možné využiť s úplnými začiatočníkmi, tak aj s vytrénovanými cvičencami.
AKÉ SÚ VÝHODY BOSU?
Výhodou rýchlejšieho cvičenie na Bosu oproti klasickému step aerobiku, ktorému sa choreografiou a jednotlivými krokovýmivariantmi podobá, je odbúranie tvrdých nárazov a šetrenia všetkých kĺbov dolných končatín aj chrbtice.
Svojimi balančnými vlastnosťami potom Bosu pomôže aj úplným začiatočníkom uvedomiť si jednotlivé svaly.