Cviky na Chrbát – šírka

Vieme, že každý cvičenec čo navštevuje fitko už nejaký čas, čaká na to, kedy sa z jeho chrbta stane pristávacia plocha pre lietadlá.Ak stále nemáš ten dojem, že sa tak stalo, prinášame Ti zopár cvikov, zameraných na šírku tohto svalstva.

Zhyby na hrazde

Hrazda je najznámejší a základný cvik pre šírku chrbta. Ak chcete, aby váš chrbát mal tvar V, určite zaraďte tento cvik do svojho tréningu.

d6eac36883de5a3f6051c3c547e269fb

Sťahovanie kladky

Jeden zo základných cvikov pre rozvoj chrbtových svalov. Určite ho zaraďte do svojho tréningového plánu. Lepšie výsledky dosiahnete pri dôkladnej technike a maximálnej kontrakcii.Na precvičenie ramien a svalov chrbta je tento cvik ako stvorený. Možno ho prevádzať v dvoch variantoch.

stahovanie-kladky02zada2

Mŕtvy ťah

Silový cvik pre precvičenie celého tela. Pri vykonávaní tohto cviku klaďte veľký dôraz na perfektnú techniku. Ak máte problémy s chrbticou, cvičte tento cvik iba s malými váhami.

deadlift1

Príťah jednoručky v predklone

Tento cvik je ideálny pre rozvoj hrúbky chrbta. Vďaka precvičovaniu s jednoručkou môžete chrbát viac precítiť.

pritahy

T-BAR

Cvik vhodný pre rozvoj vonkajšej aj vnútornej časti chrbtových svalov.

t-bar-rows-landmine-handles