Kettlebell Swing

Je to podobný pohyb ako keby sme chceli vyskočiť z miesta do výšky.

V slovenčine je to ŠVIH a názov presne vystihuje to ako sa tento cvik prevádza. Švihneme kettlebell pomedzi nohy dozadu a potom prudko dopredu až do výšky hrudníka, pričom sa vystrieme.
Znie to jednoducho? V skutočnosti je dobre zvládnutá technika swingu dosť ťažká.

 
Prečo by ste mali cvičiť swing?

generovanie sily zo zeme, nôh a bedier – dôležitý pohybový vzorec pre väčšinu športov s výborným prenosom do bežného života kardio tréning (vysoké pulzy) rozvoj vytrvalostnej sily rozvoj výbušnej sily posilnenie svalov zadnej strany tela (hamstringy, sedacie svaly, jadro, brušné svaly, chrbát)striedanie spevnenia a uvoľnenia Kettlebell swing je balistický bedrovo-dominantný cvik, ktorý zapája väčšinu svalových skupín zadnej strany tela.
Základom pre dobrý kettlebell swing je dokonalé zvládnutie pohybového vzorca bedrovej flexie a extenzie a generovanie sily z nôh, hamstringov a sedacích svalov.

Kettlebell swing stavia na základe pohybového vzorca mŕtveho ťahu (deadlift).V hornej pozícii pripomína „plank“.

Swing je jedným zo základných cvikov s kettlebellom. Pohybový vzorec swingu je dôležitý pre ďalšie cviky s kettlebellom ako je clean (premiestnenie) alebo snatch (trh). Tieto cviky na seba logicky nadväzujú ( swing – clean – snatch).
Existuje viacero verzií swingu.

Hlavné benefity swingu:

Kettlebell swing patrí podobne ako mŕtvy ťah medzi tzv. bedrovo-dominantné cviky – posilňuje teda predovšetkým hamstringy, sedacie svaly, vzpriamovače chrbtice, svaly hlbokého stabilizačného systému a chrbtové svaly.
Rozvoj výbušnej sily a intenzívny kondičný / kardiovaskulárny tréning. Jedná sa o skvelý cvik pre ľudí, ktorí chcú schudnúť, zbaviť sa tuku a získať svaly, ale napríklad aj pre ľudí trénujúcich bojové umenia.