Rumunský mŕtvy ťah

Rumunský mŕtvy ťah
Nohy sú pri tomto cviku veľmi blízko pri sebe. Aby sme boli úplne presní tak rumunský mŕtvy ťah vlastne ani mŕtvym ťahom nie je, nohy sa totiž pri tomto cviku neohýbajú v kolenách.

Správna technika

Volíme veľmi úzky postoj (medzi chodidlami len niekoľko cm) a nohy nechávame pri vykonávaní cviku napnuté. Činku držíme pevne oboma rukami a s napnutými nohami vyťahujeme nahor. Pri tomto cviku pracujú predovšetkým hamstringy a vzpriamovače chrbta. Je veľmi dôležité, aby sme činku po celý čas držali čo najbližšie pri tele. Ak ju totiž dáme od tela ďaleko, tak na spodný chrbát pôsobí obrovská páka a hrozí veľké riziko zranenia.

Pri tomto cviku dbajte na to, aby ste používali primerané váhy. Rozhodne si nemyslite, že by sa vám ostatní cvičenci mohli smiať. Tí chytrí vedia, že správna technika je najdôležitejšia a tích ostatných určite rýchlo dobehnete, pretože sa pravdepodobne čoskoro zrania.

Alternatíva k rumunskému mŕtvemu ťahu

Ak cítite, že rumunský mŕtvy ťah pre vás nie je to pravé napríklad kvôli problémom s chrbtom alebo si len nie ste istí technikou, potom môžete využiť cvik zvaný hyperextenzia, ktorý zaťažuje rovnaké svalové partie, ale pre väčšinu začiatočníkov je jednoduchšia. Odporúčam cvik vykonávať len s vlastnou váhou.

 

GRCH322-Body-Solid-HyperextenziaHyperextanzia

 

Odporúčané pomôcky

Pri vykonávaní mŕtvych ťahov môžeme potrebovať niekoľko rôznych druhov podporného vybavenia. Poďme sa pozrieť na to čo je vhodné a ako to používať.

Trhačky alebo háky – sú bezpochyby prínosné, pretože tzv. zosilňujú úchop. Problémom pri vykonávaní mŕtvych ťahov všeobecne môže byť, že vaše svaly predlaktia odídu skôr než chrbtové svaly, ktoré primárne posilňujete a práve pre tento účel používame háky alebo trhačky. Už sa nemusíte sústrediť na to či vám tyč nevypadne z ruky a môžete v kľude atakovať vzpriamovače chrbta.

Vzpieračský opasok – Pri užití vyšších váh je to (zvlášť u rumunského ťahu) nevyhnutná pomôcka. Stabilizuje spodnú časť chrbta a chráni pred zranením.
U rumunského mŕtveho ťahu pôsobíme na spodnú časť chrbta veľká sila a opasok nám tu pomáha pri zabezpečení správneho držania chrbta.