Technika cvikov – Biceps

Bicepsový zdvih veľkou činkou v stoji (standing barbell curl)

V miernom stoji rozkročný uchopíte podhmatom veľkú činku, tzn. vo štartovaciu pozíciu s natiahnutými pažami s činkou u stehien smerujú dlane vpred od tela. Úchop je približne v šírke ramien eventuálne tesne vedľa stehien.

S výdychom ohnete paže v lakťoch. V hornej polohe je žrď činky pred hrudníkom približne v úrovni krku. Nenechajte ju spadnúť vlastnou váhou až na hrudník! Pri spiatočnom pohybe sa nadychujeme.
U tohto cviku môžete veľmi ľahko podľahnúť snahe pomôcť si pri prekonávaní vyšších hmotností švihnutím celého trupu a zakláněním. Ľahko si tak môžete zraniť chrbát.
Zameranie: Biceps paže komplexne.

Standing up Barbell Curl

Bicepsový zdvih jednoručkami v sede s oporou chrbta (Incline dumbbell curl)

Sedíte na lavicu s opretými chrbtom. Nohy sú čo najviac pri sebe aby neprekážali v dráhe pohybu. Paže sú vo východiskovej polohe spustené pozdĺž tela s dlaňami vytočenými vpred.

S výdychom ohýbajú paže v lakťoch. Pohyb vychádza len z lakťov a je predo – zadný, čo znamená, že ho ťaháte tesne pozdĺž stehien. S nádychom spúšťate činky dole do natiahnutých paží. V spodnej polohe úmyselne nezkracovat rozsah pohybu.
Zameranie: Biceps paže tým komplexnejšie, čím viac ste na lavici položení, cvik tak začína vo väčšom pretiahnutie svalu.
Incline-Dumbbell-Curl