Technika cviku Leg-Press

Legpress patrí medzi základné cviky, ktoré napomáhajú komplexnému svalovému rozvoju nôh. Zaťažovaný je predovšetkým štvorhlavý sval stehna, ohýbače stehna, abduktory, adduktory, sedacie svaly. Tento cvik je mnohými ľudmi neopodstatnene zatracovaný avšak, ak ho spoznáte a naučíte sa jeho správnu techniku, prinesie Vám zaručene výsledky v podobe neustálych svalových prírastkov…

TECHNIKA CVIKU:
Sadnite si do stroja, pričom opierku chrbta sa snažte nastaviť na najvyšší stupienok (opierka zviera 90° uhol voči sedačke), resp. stroj uspôsobte tak, aby ste mohli cvičeť bezpečne a pohodlne. Nohami sa zaprite do pedálu legpressu. Chodidlá položte cca na šírku ramien, špičky sú mierne od seba, päty sa neustále zapierajú do pedálu. Rozložením chodidiel na pedáli môžeme cielene stimulovať rôzne svalové skupiny.
Vysunutím špičiek cez vrchný okraj pedálu stimulujeme najmä oblasť ohýbačov stehna a sedacích svalov. Naopak posunutím päty na spodný okraj pedálu stimulujeme najmä oblasť kolien. Chrbát je opretý o opierku, pričom ale nezabúdajte na prirodzené prehnutie (lordóza).
Zatlačte nohami do pedálu a vytlačte záťaž smerom nahor. Toto je počiatočná fáza cviku. Treba poznamenať, že nohy vo vrchnej polohe v kolenách neprepíname, sú vždy mierne prehnuté. To platí pre celý priebeh cvičenia. Mierne prehnutie nôh vám zabezpečí lepšie napumpovanie kvadricepsov prepínaním kolien sa svaly uvoľňujú a čo je horšie, pri použití vyšších záťaží dochádza k ich nadbytočnému preťaženiu.
LegPress – Chyby

Najčastejšie chyby pri vykonávaní cviku LegPress sú väčšinou v tom, že cvičenec sa snaží o pohyb v pokrčení v kolene, čo ma za následok vysoké riziko zranenia. Ak nie je päta počas celého pohybu pevne na podložke a váhu nerozdelíme na celú šírku chodila (hlavne na pätu) robíte to zle!
Medzi ďalšie chyby sa radí – nekontrolovaný pohyb. Rýchle pohyby nie sú pri tomto cviku vhodné, je lepšie pohyb vykonávať pomalšie a precítiť danú partiu.
Závažie nemusíte spúšťať úplne do najnižšej polohy. Doporučené je zastaviť pohyb približne v 90 uhle.
Taktiež nedoporučujeme úplne vystretie nôh v hornej polohe. Pre lepšiu účinnosť je lepšie nechať svaly v napätom stave.

Leg Press – Dýchanie

Dolná poloha – nádych
Horná poloha – výdych